11 kwi 2015

MUS MALINOWO-CZEKOLADOWY

Moje zamiłowanie do tworzenia w kuchni poczułam już kilka dobrych lat temu. Przez ten czas nauczyłam się naprawdę dużo. Pod względem kulinarnym również jestem samoukiem. Gotowanie i pieczenie sprawia mi dużo radości. Jeszcze więcej kiedy mam przy sobie kogoś do pomocy. Ostatnio tworzyłam prawdziwe cuda w kuchni z Sandrą (klik).
Dziś mam dla Was zapowiadany już wcześniej post jakiego jeszcze tu nie było. Jeżeli w kuchni potraficie jedynie zagotować wodę na herbatę (lub trochę więcej) to gwarantuję, że po dokładnym zapoznaniu się z tym postem wyczarujecie niesamowity deser, którym zachwycicie każdego. 


SKŁADNIKI

Mus malinowy:
150g mrożonych/świeżych malin
1 łyżka żelatyny i 2 łyżki wody
15g cukru pudru

Mus czekoladowy:
100g czekolady mlecznej/deserowej
200ml śmietanki UHT 30%
2 żółtka

Dekoracja:
świeże maliny 

PRZEPIS

Mus malinowy
  1. Żelatynę dokładnie rozpuszczamy w gorącej wodzie. Możemy zrobić to w mikrofali (podgrzewamy kilkanaście sekund, co chwilę mieszając).
  2. Do malin dodajemy cukier puder.

3.  Miksujemy za pomocą miksera/blendera.


4. Maliny łączymy z rozpuszczoną żelatyną.
5. Gotowy mus wlewamy na dno szklaneczek.

6. Wstawiamy do lodówki.

Mus czekoladowy

1. Śmietankę ubijamy.

2. W osobnym naczyniu miksujemy żółtka.
3. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej lub mikrofali. Odstawiamy na chwilę, aby ostygła.


4. Ubitą śmietanę łączymy z żółtkami i dodajemy lekko ostudzoną czekoladę.
5. Gotowym musem pokrywamy mus malinowy, dekorujemy malinami.


6. Odstawiamy do lodówki na około godzinę.

Przepis zaczerpnięty z książki Pawła Małeckiego.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz