23 lis 2014

Jak zacząć zdrowy tryb życia?

No właśnie, początki bywają najtrudniejsze. Zazwyczaj przychodzi weekend i zaczyna się wielka uczta.. Najważniejsze jest to aby najpierw dokładnie przemyśleć to czy chcemy takiej zmiany na stałe czy może wolimy dietę 1000 kcal, a potem efekt jojo. Staraj się aby to nie była zmiana na chwilę, tylko na kilka miesięcy, pół roku, rok a może nawet lata. Jeżeli zależy Ci na utrzymaniu ładnej sylwetki to pomyśl o tym, że po wakacjach znów wrócisz do dawnej wagi a wiosną będziesz musiała zaczynać od nowa.

Od czego zacząć? Oczywiście,że od jedzenia. Ja wykluczyłam z diety białe pieczywo, cukier, słodzone jogurty, które są u mnie zastępowane przez jogurty naturalne, smażone mięsa, masło, soki, słodycze.. w większym stopniu :-). Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie swojego planu żywienia. Ja nigdy nie stosowałam się do gotowych diet, bo zawsze było tam coś za czym nie przepadałam. Najlepiej pomyśl nad rzeczami,które lubisz jeść. Sprawdź ich wartości spożywcze i przemyśl to, czy nie powinnaś ich wykluczyć z diety. Bardzo dużą rolę w zdrowym odżywianiu odgrywają owoce i warzywa, dlatego powinno być ich w Twojej diecie najwięcej! Często słyszę, że zdrowe odżywianie zaczyna się.. po prostu w sklepie. Dużo w tym prawdy, zatem czas na zakupy. Zwracaj uwagę na skład produktów i zawsze staraj się żeby w Twoim koszyku było jak najwięcej owoców, warzyw, pełnoziarnistego pieczywa czy płatków. Uważaj na przekąski, herbatniki bez czekolady wyglądają niewinnie,ale zawierają aż 429 kcal/100g! Jeżeli chodzi o wyznaczone godziny posiłków to u mnie coś takiego nie obowiązuje. Jem kiedy mam na coś ochotę lub gdy po prostu robię się głodna. Co prawda, ustalone pory to bardzo dobry nawyk, ponieważ nasz metabolizm się poprawia, ale ja nie mam możliwości włączenia go do swojego trybu życia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz